W Polsce mamy dość dużo starszych mostów – jedne z nich były budowane w czasach PRL-u (stanowią większość), ale są też i mosty pamiętające starsze czasu, nadal funkcjonujące. Jednak wszystko ma swój okres przydatności, zwłaszcza w sytuacji, kiedy te mosty budowane po II wojnie światowej niekoniecznie były budowane z materiałów wysokiej jakości, chociaż konstrukcyjnie większość z nich została wykonana poprawnie.
W wielu przypadkach takie mosty trzeba zbudować niejako od podstaw, po rozebraniu obecnej instalacji, bowiem remontowanie pociągnęłoby za sobą z jednej strony duże koszty, a ponadto niekoniecznie taka wyremontowana konstrukcja spełniałaby nadal przez długi okres czasu swoją rolę. Jednak w wielu przypadkach starszych mostów są one remontowane, a jednocześnie ruch pojazdów cięższych kierowany jest przez inny most, bowiem ten wyremontowany niekoniecznie byłby w stanie sprostać wymogom związanym z ruchem takich pojazdów jak tiry czy autokary. W niektórych przypadkach do budowy mostu nowego wykorzystuje się elementy poprzednika.
Najnowsze komentarze